Kúpeľ nôh v mandľovom mlieku

Ako som ku kúpeľu nôh v mandľovom mlieku prišiel?

V minulom príspevku o tráviacich signáloch som spomenul, že mám chuť na ďatľové guličky, ktoré som si následne spravil a chutili vynikajúco. Z tohto receptu mi ostali mandľové šupky, ktoré som sa rozhodol využiť na kúpeľ nôh v mandľovom mlieku.
 

Priebeh, na čo si dať pozor a námet na ďalšiu tému

Kúpeľ nôh v mandľovom mlieku

Celé mandle v šupke som nechal asi 20 minút vo vode a potom som ich ošúpal. Vodu so šupkami som použil na kúpeľ nôh. V nádobe do ktorej mi akurát vošli obidve chodidlá som si mandľovým mliekom obmíval nohy prbližne 15 minút. Čas jednej aplikácie ako transdermálnej procedúri sa podľa jednotlivých literatúr v priemere udáva v dĺžke trvania okolo 20 minút s odôvodnením, že po 20 až 25 minútach už nedochádza k ďalšej absorbcii látok cez pokožku dôsledku úplného nasýtenia. Z hľadiska bezpečnosti doporučujem tento čas nepresahovať ani pri akýchkoľvek iných transdermálnych procedúrach, pretože látky ktorými chceme naše telo obohatiť časom menia svoju chémiu. Ďaľšou záležitosťou pri transdermálnych terapiách, ktorú treba mať na mysli je to, že otvorené póry našej pokožky nielen prijímajú (dobré či zlé) miniatúrne čiastôčky ale vieme cez tie otvory tiež vylučovať. Potenie určite každý pozná a pot nechceme dostať naspäť do seba... Čo by sme ešte mali vedieť? Vyššia teplota póry otvára a tým zvyšuje  priechodnosť cez ne a chladom sa ,,plášť´´ - naša pokožka uzatvára, čím nás chráni ,,v zatvorenejšom´´ obale, čo zasa dáva priestor našim vnútorným orgánom aby pracovali regeneračnom a ekonomickom režime. To nám už prináša priestor na hlbšierozpracovanie samotnej témy striedania vazokonstrikcie a vazodilatácie napríklad striedavou expozíciou chladu a tepla saunovými rituálmi.

Môj výsledok

 
Aby som sa však vrátil k 15 minútovom kúpeli nôh v mandľovom mlieku. Počas kúpeľa sa nedialo nič zvláštne a potom ako som si na záver osprchoval a osušil chodidlá som pociťoval úľavu, sviežosť, odľahčenie a pocit dokonalej čistoty. 
Pre zobrazenie videa, v ktorom môžete vidieť ako transdermálne (cez pokožku) a teda bez zaťažovania orgánov si dopĺňam vápnik, horčík, železo, vitamín E, stopové minerály a mastné kyseliny, ktoré mandle ako najvýživnejšie zo všetkých orechov obsahujú kliknite tu.
Mandľový kúpeľ nôh si môžete vylepšiť pridaním esenciálneho oleja podľa vlastného výberu. Vhodné esenciálne oleje pre túto procedúru sú napríklad levanduľa, kamilka alebo ruža. Celkovú atmosféru dolaďujeme príjemnou hudbou a zapálenými sviečkami na nerušenom mieste.
 

Zdroj: 

 
 
 
 
 

Masáže

V tejto rubrike nie sú žiadne články.