Prečo ma bolí chrbát?

Prečo ma bolí chrbát ako otázka číslo jedna

Mám veľkú radosť, keď klienti nečakajú na zázračné uzdravenie počas jednej masáže, ale chcú vedieť príčinu ich ťažkostí s pohybovým aparátom a majú snahu spolupodieľať sa na hľadaní individuálne vhodných riešení, ktoré je ďalej potrebné začleniť do ich pracovných a/alebo osobných návykov tak aby nastala žiadúca zmena.
 
K tomu sa mi hodí spomenúť múdru vetu, s ktoru som sa neraz stretol už neviem či u známeho alebo neznámeho autora približne v tomto znení: ,,Len hlupák môže čakať zmenu, keď bude robiť stále to isté dookola.´´ 
 
No a ako môžem robiť zmenu, keď neviem čo robím zle? Tu by som  zas chcel pochváliť všetkých tých, ktorí spravili toho už veľa a stále hľadajú riešenia aby sa ich utrpenie a bolesti zmiernili, podľa možnosti úplne vymizli, zhasli, vyparili sa. Ak už viem, z akých príčin vyplývajú moje ťažkosti a mám k tomu jedno riešenie je čas ihneď ho začať vsúvať alebo nahradiť niečím čo mi do vtedy škodilo. Teda čo najskôr (často zajtra je už neskoro, lebo potom sa k tomu už nevrátim...) 
 
Vo všeobecnosti sa potvrdilo, že je lepšie robiť malé drobné zmeny v menšom počte - jednu až maximálne tri v určitom časovom období. Závisí to havne od odhodlanosti a pevnej vôle. Zmeny aplikujem dovtedy, kým ich mám dobre zažité a overené a viem spätne vyhodnotiť ich efektivitu. Keď vedome alebo podvedome odvrátim pozornosť od nového cieľa, ktorý som si stanovil a tým sa k nemu prestanem približovať nastáva situácia, ktorej hovorím spätný chod a ťažko vtedy môžeme očakávať zlepšenie. Vtedy nerád ale radšej už častejšie pre rýchlu nápravu odporúčam spomenúť si na formulku: ,,Chyba o ktorej už viem a opakujem ju dookola je už mojím rozhodnutím...´´ V tomto momente sa uvedomím a priznám, že za svoj zdravotný stav si môžem sám a je len a len na mne či idem na zlepšení tohto stavu zamakať alebo ostanem v komfortnej (?beznádejnej?) zóne.
 
 
Nie nadarmo sa hovorí, že zadefinovaný (nájdený, správne diagnostikovaný, presne určený, zistený) problém je už z polovice vyriešený. Ak teda zistíme príčinu, teda aspoň jednu nosnú z viacerých, pretože faktorov zapričinujúcich bolesti chrbta môže byť viacero. Čím ideme hlebšie, tým sa približujeme ku koreňu problému  a môže sa stať napríklad to, že treba dokonca zvážiť zmenu zamestnania (pracovná oblasť) či oslobodiť sa od vzťahov, ktoré neumožňujú vhodnú zmenu nastoliť (osobné záležitosti). A dospeli sme práve k PRIORITÁM. Čo je našou dnešnou prioritou? Zverejniť možné príčiny bolesti chrbta. Tak von s nimi :)
 
 
1. Prepracovanosť (preťaženie)
 
a.) dynamické preťaženie = v pohybe 
 
Robíme toho (očividne) veľa dookola, väčšinou bez kompenzácie, zvyčajne vkonávame jednostranné pohyby pri ktorých preťažujeme príslušné svalové partie pričom v závislosti od tlakov, ktoré na danú oblasť opakovane a nadmerne pôsobia - mäkké tkanivá (svaly) menia svoju konzistenciu, stávajú sa na pohmat, či poci
 
....dokončím čoskoro...
 
 
 

Masáže

V tejto rubrike nie sú žiadne články.